Aktywność fizyczna w czasie odchudzania

Udostępnij:

Niezbędnym elementem przy stosowaniu diety jest aktywność fizyczna. Ruch pozwoli nam odzyskać dobre samopoczucie, poprawić kondycję, a także spalić zbędną tkankę tłuszczową. Każdy może wybrać taką aktywność fizyczną, która dostosuje do swojego trybu życia, wieku czy możliwości finansowych. Nie trzeba być milionerem, aby się ruszać. Jest wiele sposobów na aktywny tryb zycia, ale aby odnieść skutek trzeba być konsekwentnym.  Swietnym sposobem na zapewnienie sobie minimalnej dawki ruchu jest spacer, jazda na rowerze, czy pływanie na basenie. Polecamy również ćwiczenia sprawnościowe na siłowni, lub kluby fitness. Jeśli nie stać nas na tego typu aktywność fizyczną można w domy przed telewizorem uprawiać aerobik który, podobnie jak spacer lub pływanie pozwala spalić tłuszcz. Aby osiągnąć rezultaty należy ćwiczyć codziennie przez dłuższy okres czasu. Ćwiczyć można w różnoraki sposób. Zamiast np. jechać windą można przejść się po schodach. Osoby starsze, cierpiące na nadwagę, lub te, które dawno nie uprawiały sportu,  zanim zdecydują się przystąpić do regularnych ćwiczeń powinny skonsultować się z lekarzem, gdyż niezbędne jest zbadanie ich ogólnego stanu zdrowia. Rytm w jakim bije nasze serce jest wspaniałym wskaźnikiem sprawności fizycznej, a także reakcji organizmu na wysiłek fizyczny.

Jak uniknąć bólu mięśni?

Ból mięśni może być głuchy lub pulsujący. Bez względu na jego opis, wiele powodów może przynosić ból, np. odwodnienie, ciepło, zimno lub bardziej poważna choroba, która potrzebuje pomocy medycznej. Przeciwdziałanie bólowi mięśni nie odnosi się wyłącznie do sportsmenów, golfistów, tenisistów lub innych ćwiczących. We wszelkich aspektach naszego bytowania, możemy podjąć kroki, żeby ustrzec się bólu mięśni.

1. Stań wyprostowany – nieodpowiednia postawa może prowadzić do bólu pleców i wszelkiego rodzaju problemów fizycznych, gdyż wówczas pojawiają się dodatkowe obciążenia mięśni. Zaokrąglone ramiona i zagięcie w dolnej części pleców są oznakami słabej postawy. Sprawdź własną sylwetkę stojąc lub siedząc dotykając ściany ramionami i górną strukturę pleców. Podnieś ramiona nad głową i spróbuj dotknąć ściany. Jeżeli możesz to uczynić, musisz mieć dobrą postawę.

2. Poćwicz – regularne ćwiczenia są bardzo pomocne w przeciwdziałaniu bólom mięśni. Spacery, pływanie, jazda na rowerze, jogging, wszystko co poprawia cyrkulację krwi i formuje siłę chroniącą mięśnie przed zranieniem. Dobry jest nieskomplikowany plan ćwiczeń, który będzie tworzyć większe wsparcie dla kręgosłupa, co doprowadza do lepszej postawy i redukcji bólu pleców.

3. Rozluźnij się – spędź trochę czasu, żeby rozprostować się po treningu, gdy mięśnie są jeszcze rozgrzane. Rozciąganie poprawia elastyczność i zapobiega bólom mięśni. Napręż mięśnie łydek, ramion i górnej części pleców, talie, biodra, plecy, ścięgna i mięsień czworogłowy.

Socialmedia

Warte uwagi

Rękawice bokserskie, co o nich wiem a czego nie...

W trakcie wielu lat treningów, a teraz jako trener spotykam się często z pytaniem o to jaki sprzęt treningowy wybrać? Nie mam zamiaru promować tu jakiejkolwiek marki (chociaż mam swoich...

Sekcje portalu